Veľký sen cestujúcich sa splnil, ZSSK má mobilnú aplikáciu. Má však niekoľko háčikov

Národný železničný dopravca v utorok 6. novembra 2018 oficiálne spustil do ostrej prevádzky mobilnú aplikáciu Ideme vlakom. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) tak urobila v rámci prísľubu modernizácie a skvalitňovania svojich služieb.

Vďaka novej aplikácii si podľa ZSSK budete môcť jednorazový cestovný lístok vyhľadať, zakúpiť a prípadne aj vrátiť jednoduchšie. Národný dopravca sľubuje príjemné používateľské prostredie a tiež grafické znázornenie rezervácie miesta pri vlakoch InterCity a vo vybraných rýchlikoch. Výhodou má byť aj zobrazenie informácií o ceste, či prehľad všetkých zakúpených cestovných dokladov a lokálny používateľský profil.

Avšak, aplikácia má aj niekoľko háčikov, ktoré môžu od jej používania odradiť. K dispozícii je iba pre používateľov operačného systému Android, takže napríklad majitelia iPhonov majú smolu. Ďalšou z nevýhod je aj fakt, že v aplikácii sa nedozviete, kde sa váš vlak aktuálne nachádza a ani to, aké má meškanie a aké výluky ho na trati čakajú. Nedokážete sa tiež prihlásiť na svoje zákaznícke konto a zabudnite tiež aj na systém notifikácií či prepojenie s aplikáciou na zakúpenie SMS lístkov. 

Podľa informácií na oficiálnej internetovej stránke ZSSK sú funkcionality uverejnenej aplikácie iba v prvej fáze a vyššie spomenuté výhrady chce národný dopravca postupne pridať. Milan Hric, riaditeľ sekcie digitalizácie a rozvoja systémov ZSSK, zároveň uviedol, že národný dopravca sa chystá za 42 500 eur spustiť aj nový webový portál www.zssk.sk, ktorý by mal, na rozdiel od toho súčasného, spĺňať technologické štandardy webových rozhraní a zároveň by mal ponúknuť novú verziu redakčného systému. Novinkou bude tiež nový e-shop, ktorý sa má do prevádzky uviesť už 13. novembra 2018.

 

Foto: facebook.sk/zssk.sk