Počas Profesia days 2017, veľtrhu práce, som si vypočula prednášku Róberta Slováka, ktorý sa venuje reklame a komunikácií už vyše 20 rokov. Jeho myšlienky ma tak oslovili, že som si ich musela zapísať a rozhodla som sa ich posunúť ďalej.
Róbert Slovák je odborník v reklamnej tvorbe. Spolu s priateľmi založil reklamnú agentúru Respect APP, niekoľko rokov bol prezidentom združenia tvorivých pracovníkov v reklame Art Director's Club Slovakia a v súčasnosti je prezidentom Klubu reklamných agentúr Slovenska. Je tiež držiteľom niekoľkých slovenských a medzinárodných ocenení a okrem reklamy si vyskúšal aj tvorbu videoklipov a filmov. Jeho posledným dielom je paradokument Prvý slovenský horor. Ale o tom neskôr.
„Neúspech ako príležitosť,“ takto výstižne reklamný tvorca nazval svoju prednášku, pretože práve pre neúspech sa pohol dopredu. Ako prvý príklad uviedol osobu, ktorá ho naučila všetko o reklame. Bol to Igor Brossmann (pozn. red. spoluzakladateľ Dobrého Anjela). Brossmann mu dal hodinovú výpoveď a to ho nakoplo. Druhý neúspech predstavoval jeho film. Prvý slovenský horor mal byť najprv naozaj Prvý slovenský horor, ale nie všetko ide ako má. Slovák aj v tomto videl príležitosť a nakoniec natočil film podľa skutočného príbehu producenta, ktorý sa snažil vyprodukovať prvý slovenský horor. Samozrejme, neúspešne. Toto dielo nakoniec získalo aj ocenenie.
Posolstvo Róberta Slováka:
1. „Neber veci až tak vážne.“
2. „Urob z nevýhody výhodu.“
3. „Kašli na to, čo si kto myslí.“
4. „Musíš mať dlhodobý cieľ.“
5. „Potrebuješ tím.“
6. „Manažuj svoj čas.“
Foto: Pixabay