Kvalitný film obsahuje kvalitnú video stopu podtrhnutú na mieru ušitým hudobným pozadím, čo vytvára dokonale harmonické spojenie pre diváka. Moja rovnica je jasná, kvalitná hudba vo filme = Hans Zimmer.
Ale poďme pekne po poriadku. Pri filme sa väčšina divákov sústredí na dej, efekty, hlavné či vedľajšie postavy. Vidieť dokonalú prácu kamery v prostredí a na mieru ušitú prácu kostymérov. Častokrát je prostredie, v ktorom sa odohráva dej jedinečný. To všetko je obrovské spektrum deja pre naše vizuálne zmysly.
Avšak málo kto si uvedomí to trefne presné nasadenie hudby v pozadí deja, ktoré umocňuje gradáciu deja, alebo naopak kľudným tempom ho spomaľuje a diváka v kresle uvoľní. Hudba v pozadí, hlavne tá inštrumentálna má za úlohu navodiť a znásobiť hranú atmosféru. Veľakrát si ju ani neuvedomujeme, lebo naše zmysli vytrvalo pracujú na spracovaní vizuálnych efektov a rozum spracováva perfektne napísané dialógy a monológy postáv v deji. Koniec koncov kvalitne napísaná hudba vo filme má byť práve taká, že si ju divák nemá ani uvedomiť – má ho dokonale vtiahnuť do deja. A presne to má na svedomí Hans Zimmer. Filmový hudobný skladateľ najlepší vo svojom fachu.
Hans, celým menom Hans Florian Zimmer sa narodil v roku 1957 v nemeckom Frankfurte nad Mohanom. V čase dospievania sa presťahoval do Londýna, kde vyštudoval hudobné skladateľstvo na škole Hurtwood House. Po náhlej smrti jeho otca sa mu stala tvorba hudby najbližším spoločníkom života. Narodil sa s obrovským hudobným talentom. Ako každý talentovaný hudobník aj on chcem hrať na gitaru, keďže jeho vzory boli kapacity ako David Bowie či The Rolling Stones. To mu však moc nešlo a trávenie času na koncertoch rokových kapiel musel tajiť, keďže učitelia chceli aby inklinoval skôr k Beethovenovi a klasickej hudbe. Hansovi nakoniec prischli ako nástroje syntetizátory. V tej dobe boli “sinťáky” a elektronika málo prebádaným pólom v hudobnom priemysle a tak sa v nej musel Hans zdokonaľovať úplne sám. Jeho kvalitne nadanie plus neprebádané pole hudobnej sféry nemôže znamenať nič iné, ako úspech.
Čo sa tý ka orchestrálnej hudby Hans nepoznal noty, avšak vynikal svojim talentom a prácou s elektronickou hudbou. Čím si zabezpečil miesto po boku britského hudobného skladateľa Stanleya Myersa. Cez neho sa Hans prepracoval až k Hollywoodskym filmom, kde bol prizvaný na spoluprácu. Tu pracoval na svojej prvotine a to sprievodnej hudbe k neskôr oskarovému filmu Rain Man v hlavných úlohách s Tomom Cruisom a Dustinom Hoffmanom. Hneď pri prvej Hollywoodskej práci si vyslúžil oskarovú nomináciu za hudbu k filmu. Ďalej jeho kariéra prudko napredovala a z Hansa na stal jeden z najváženejších a najdôležitejších hudobných skladateľov celého Hollywoodskeho priemyslu. Nasledovala práca na tituloch ako Leví kráľ, ktorého nomináciu na oskara úspešne premenil. Ďalej to boli filmy Skala, Operácia zlomený šíp, Tenká červená čiara, Gladiátor či obrovské top tituly ako Madagaskar, trilógia o Batmanovi, Piráti Karibiku, Sherlock Holmes, či ďalšie oskarové filmy s tými najlepšími režisérmi sveta a najlepšími hercami pod Hollywoodskym nebom ako sú Počiatok, Interstellar či Muž z ocele.
Za celú svoju kariéru bol 172 krát nominovaný na svetové prestížne ceny, z ktorých 108 krát nomináciu premenil vo víťazstvo. Jeho hudobná filmová tvorba je na toľko úspešná, že už niekoľkokrát absolvoval celosvetové turné v spolupráci s celým orchestrom, kde predstavil svoje najväčšie hudobné počiny. Koncertoval aj v Bratislave. Na to aby bol úspešný, pracuje Hans vo svojej majestátnej miestnosti, ktorá je súčasťou jeho domu a nachádza sa v nej množstvo techniky, nástrojov, starých syntetizátorov, kníh, umenia a obrazov, či artefaktov a pamiatok na rôzne filmy, ku ktorým Hans nahral hudbu. Podľa jeho vlastných slov má európsky nádych, pretože Hans býva v Hollywoode a chýba mu jeho rodné Nemecko.