Dobré nápady vám nestačia na to, aby ste boli úspešnými podnikateľmi. Svoje myšlienky musíte vedieť pútavo podať, zaujať nimi ostatných a následne ich predať. Postačí vám k tomu jediné, a to prezentácia, ktorá vyráža dych.
Na populárnych konferenciách TEDx vystupujú najväčšie svetové kapacity ako napríklad Jill Boltová Taylorová (hovorkyňa Harvardského centra pre mozgové tkanivo), Brayan Stevenson (špecialista na ľudské práva) či Steve Jobs (myslím, že jeho predstavovať nemusím). Tieto prezentácie, ale aj mnohé iné, slúžili ako podklad pre knihu Hovor ako TED, v ktorej Gallo Carmine poukazuje na 9 tajomstiev úspechu najlepších rečníkov z TEDx konferencií. Gallo Carmine predstavuje na základe rôznych ukážok niekoľko užitočných a jednoduchých rád, ktoré by si mal osvojiť každý, kto chce, aby jeho prezentácia zanechala na druhých pozitívny dojem.
Ukážte svoj nadšenie
Pozitívna energie a nadšenie strhne každého a nakloní ho na vašu stranu. To je predsa hlavným cieľom vašej prezentácie. Myslíte si, že ľudia budú veriť vašej myšlienke, ak jej neveríte aj vy? Gallo Carmine vo svojej knihe uvádza, že zápal vedie k majstrovstvu a bez neho vaša prezentácia bude nanič. Tvrdenie dopĺňa: „Vedecké poznatky ukazujú, že zápal je nákazlivý, a to doslova.“ Preto sa nebojte prejaviť a buďte zdrojom inšpirácie.
18 minút
Prednášky TED trvajú približne 18 minút. Skúste tento čas dodržať aj vy. Nie je to len nejaký výmysel, ale vedecky podložený fakt. Za túto dobu vám publiku bude venovať všetku pozornosť, sústredenie a dokonca im zostane toľko energie, aby o vaším slovách ešte spätne rozmýšľali. Spomeňte si, aké to bolo v škole. Po 45 minútach ste boli tak presýtení informáciami, že ste sa tešili, kedy svoju hlavu zamestnáte niečím iným, menej náročným. A toto určite nechcete.
Čaro príbehov
Ľudia zbožňujú príbehy a navyše je to priama cesta do ich mysle. Započúvajú sa do nich a niektorí sa s nimi možno stotožnia. Príkladom bol aj Brayan Stevenson, ktorý si za svoje vystúpenie zložené z príbehov, vyslúžil najdlhší potlesk v stoji v dejinách TEDu, uviedol Carmin. „Monitoring aktivity mozgu ukázal, že počúvanie príbehov stimuluje a zapája ľudský mozog a pomáha tak rečníkovi nadviazať také spojenie s publikom, vďaka ktorému bude publikum oveľa ochotnejšie súhlasiť s názormi rečníka,“ objasnil.