Divadelné predstavenie v Modrom salóniku SND nám prináša pohľad na skutočnú postavu Leni Riefenstahl. Bývala tanečníčka a herečka sa preslávila ako „Hitlerova režisérka“, čo jej neskôr robilo problém pracovať aj dávno po skončení vojny.
Vďaka obdivu od Hitlera a Goebbelsa mala k dispozícii obrovské financie na točenie propaganistických filmov. Kvôli vyjadreniu Hitlera, že je ideálom nemeckej ženy bola považovaná za jeho milenku. Pôvodná slovenská hra Leni autorskej dvojice Valerie Schulczovej a Romana Olekšáka bola napísaná priamo pre Zdenu Studenkovú.
Dej sa odohráva v 70. rokoch minulého storočia. Celý dej prebieha natáčanie talkshow The Tonight Show Starring, ktorá svojho času žala v USA veľkú slávu. Moderátor Johnny Carson si pozve Leni, ktorá má už po šesťdesiatke, aby s ňou urobil rozhovor. Reálna show, reálne postavy. Avšak vymyslená situácia. Leni si je vedomá, že jeho zámerom je pýtať sa na Hitlera. Chce však spropagovať knihu o kmeňoch v Afrike a zohnať peniaze, aby mohla v práci pokračovať, pretože kvôli minulosti trpí dodnes. Hoci Hitler môže za množstvo mŕtvych ľudí, ale nepostihol ho taký trest ako ju. Proti nej stojí aj fakt, že na komparz použila Rómov z pracovných táborov. Tvrdí, že o ničom nevedela a Hitler ju zneužil, ale dá sa veriť žene, ktorá bola vtedy mladá, ambiciózna a chcela preraziť za každú cenu?
Nepríjemný moderátor so zákernými otázkami v podaní Ľubomíra Pavloviča dostáva Leni do úzkych. Zdena Studenková urobila z Leni skúsenú, odhodlanú, ťažko odhadnuteľnú, ale napriek tomu nie nesympatickú dámu. Ešte väčší šmrnc jej dodala postava Horsta Kettnera, mladého kameramana, ktorý sa do nej zaľúbil. Jediný stojí po jej boku a tým jej pomáha najviac. Šarmantne, no zároveň s chlapčenským rozhorčením ho zahral Peter Brajerčík. Pohľad na situáciu z úplne iného uhla pohľadu priniesla staršia Nemka sediaca v hľadisku. Pamätníčka Hitlera chce Leni pomôcť, ale svojím pomýleným národnostným cítením iba nahráva Carsonovi. Vďaka skvelému výkonu Márie Kráľovičovej sa však musíte pozastaviť nad tým, čo pre Nemcov Hitler v dobe vládnutia znamenal.
Predstavenie sa nesie v duchu úvah nad minulosťou. Chyby spôsobené v nej už nemôžeme zmeniť iba oľutovať, ale boli to naozaj chyby? Čo zlé urobila ambiciózna režisérka, ktorá iba hľadala krásu? Svojráznu atmosféru vytvára prostredie štúdia, v ktorom ste divákom. Môžete sledovať rozhovor priamo, bez strihania. Vidíte, čo sa deje aj keď sa vypnú kamery. A viete si predstaviť, že finálny produkt môže vyzerať úplne inak.
Záver vsadí na presne na to, na čom je postavené celé predstavenie. Skvelí herecký výkon Z. Studenkovej a vás núti zamyslieť sa, či je všetko tak, ako sa na prvý pohľad zdalo a či Leni nie je ešte lepšia herečka ako Zdena Studenková.
Divadelné predstavenie v Modrom salóniku SND nám prináša pohľad na skutočnú postavu Leni Riefenstahl. Bývala tanečníčka a herečka sa preslávila ako „Hitlerova režisérka“, čo jej neskôr robilo problém pracovať aj dávno po skončení vojny.
Vďaka obdivu od Hitlera a Goebbelsa mala k dispozícii obrovské financie na točenie propaganistických filmov. Kvôli vyjadreniu Hitlera, že je ideálom nemeckej ženy bola považovaná za jeho milenku. Pôvodná slovenská hra Leni autorskej dvojice Valerie Schulczovej a Romana Olekšáka bola napísaná priamo pre Zdenu Studenkovú.
Dej sa odohráva v 70. rokoch minulého storočia. Celý dej prebieha natáčanie talkshow The Tonight Show Starring, ktorá svojho času žala v USA veľkú slávu. Moderátor Johnny Carson si pozve Leni, ktorá má už po šesťdesiatke, aby s ňou urobil rozhovor. Reálna show, reálne postavy. Avšak vymyslená situácia. Leni si je vedomá, že jeho zámerom je pýtať sa na Hitlera. Chce však spropagovať knihu o kmeňoch v Afrike a zohnať peniaze, aby mohla v práci pokračovať, pretože kvôli minulosti trpí dodnes. Hoci Hitler môže za množstvo mŕtvych ľudí, ale nepostihol ho taký trest ako ju. Proti nej stojí aj fakt, že na komparz použila Rómov z pracovných táborov. Tvrdí, že o ničom nevedela a Hitler ju zneužil, ale dá sa veriť žene, ktorá bola vtedy mladá, ambiciózna a chcela preraziť za každú cenu?
Nepríjemný moderátor so zákernými otázkami v podaní Ľubomíra Pavloviča dostáva Leni do úzkych. Zdena Studenková urobila z Leni skúsenú, odhodlanú, ťažko odhadnuteľnú, ale napriek tomu nie nesympatickú dámu. Ešte väčší šmrnc jej dodala postava Horsta Kettnera, mladého kameramana, ktorý sa do nej zaľúbil. Jediný stojí po jej boku a tým jej pomáha najviac. Šarmantne, no zároveň s chlapčenským rozhorčením ho zahral Peter Brajerčík. Pohľad na situáciu z úplne iného uhla pohľadu priniesla staršia Nemka sediaca v hľadisku. Pamätníčka Hitlera chce Leni pomôcť, ale svojím pomýleným národnostným cítením iba nahráva Carsonovi. Vďaka skvelému výkonu Márie Kráľovičovej sa však musíte pozastaviť nad tým, čo pre Nemcov Hitler v dobe vládnutia znamenal.
Predstavenie sa nesie v duchu úvah nad minulosťou. Chyby spôsobené v nej už nemôžeme zmeniť iba oľutovať, ale boli to naozaj chyby? Čo zlé urobila ambiciózna režisérka, ktorá iba hľadala krásu? Svojráznu atmosféru vytvára prostredie štúdia, v ktorom ste divákom. Môžete sledovať rozhovor priamo, bez strihania. Vidíte, čo sa deje aj keď sa vypnú kamery. A viete si predstaviť, že finálny produkt môže vyzerať úplne inak.
Záver vsadí na presne na to, na čom je postavené celé predstavenie. Skvelí herecký výkon Z. Studenkovej a vás núti zamyslieť sa, či je všetko tak, ako sa na prvý pohľad zdalo a či Leni nie je ešte lepšia herečka ako Zdena Studenková.